Affärssystem & ERP

Affärssystem för små och medelstora företag

Effektiva affärssystem 
för små och medelstora företag

Standard ERP by HansaWorld

Standard ERP by HansaWorld är ett branschoberoende affärssystem som är utformat för att hantera företag i alla storlekar. Affärssystemet är modulbaserat med kärnkomponenter som order, lager, fakturering, redovisning, tillverkning och inköp.

Global närvaro

Fler än 500 000 företag använder Standard ERP

Kostnadseffektiv och modulbaserad

Tillgängligt på över 40 olika språk

A2 ERP by Appli

Med A2 ERP by Appli får ni ett skräddarsytt affärssystem utvecklat av våra ERP-specialister. Med en SaaS-baserad kostnadsmodell som grundar sig i antal användare, begränsas enbart funktionaliteten av era önskemål.

Branschoberoende & fullständigt anpassningsbar

Skräddarsydda mobila app-gränssnitt

Molnbaserad eller lokal installation

Körs smidigt på de vanligaste operativsystemen

Affärssystem för ditt företag, oavsett bransch

Vi är en stabil och kunnig affärssystemspartner med en familjär känsla och som alltid sätter kunden i första hand. Vi levererar skräddarsydda helhetslösningar för små till medelstora företag som passar alla verksamheter oavsett bransch. Många av våra kunder idag är grossister, partihandel- eller produktionsbolag.

Affärssystem som gör skillnad på sista raden

Affärssystemet är navet för hela din verksamhet. Genom våra ERP-system sköter våra kunder de allra vitalaste delarna — så som inköp, fakturering, redovisning, orderläggning, lagerhantering och mycket mer.

Inköp

Hantera leverantörsbeställningar, inköpsavtal och kostnadsuppföljning.

Lagerhantering

Spåra lagersaldon, plockning, inleveranser och lageroptimering.

Fakturering

Skapa och skicka fakturor, hantera betalningar och påminnelser.

Redovisning

Registrera transaktioner, bokför verifikationer och generera rapporter.

Order

Hantera kundbeställningar, orderstatus och leveransuppföljning.

Orderläggning

Automatisera orderflöden, prisberäkning och leveransplanering.

Varulager

Administrera lagernivåer, artikelplacering och inventering.

Projekthantering

Styr projektbudgetar, resurser, tidrapportering och uppföljning.

Vi hjälper er med integrationer

Välkommen till en värld av smidig integration och förenklade affärsprocesser.

Business Intelligence

Omvandlar komplex företagsdata till insiktsfulla rapporter och analyser.

Läs mer

Hosting

Slipp ansvar och krångel med egna servrar genom att låta oss ta hand om er hosting - tryggt, säkert och enkelt!

Läs mer

Leverantörsfaktura

Minimerar felaktiga betalningar, ökar transparens i utgifterna och ger en tydlig översiktsbild. 

Läs mer

E-fakturering

E-fakturering är en modern och digital metod för att skicka och ta emot fakturor elektroniskt.

Läs mer

Leveranshantering

Möjliggör sömlös hantering av leveranser från orderplock till kundleverans.

Läs mer

EDI

Möjliggör automatiserad och säkert utbyte av affärsdokument, som order och fakturor mellan företag.

Läs mer

Support

Appli har en supportavdelning som tar hand om alla inkommande frågor via telefon och mail.

Läs mer

Låt oss hjälpa dig med din digitalisering!

Tidigare referensprojekt

Vanliga frågor och svar om ERP

Vad är ett affärssystem?
Ett affärssystem, eller ERP-system kan liknas vid navet av er verksamhet. I affärssystemet sköter ni de allra viktigaste delarna så som inköp, fakturering, redovisning, orderläggning, lagerhantering med mera.
Hur lång tid tar ett affärsystemsbyte?
Tiden varierar beroende på komplexiteten i företagets befintliga system och processer samt det nya systemets implementeringskrav. Vanligtvis tar det några månader till ett år för att genomföra ett affärsystemsbyte, inklusive planering, implementering, testning och utbildning av användare.
Vad är fördelarna med att ha ett affärssystem?
Effektivare hantering av affärsprocesser, förbättrad dataanalys för informerade beslut, samt ökad samordning och kommunikation mellan alla avdelningar inom företaget. Bidrar även till minskade kostnader och en ökad produktivitet då manuella och repetitiva uppgifter elimineras.
Vad skall man tänka på inför ett affärssystemsbyte?
Vid ett byte av affärssystem är det viktigt att ni noggrant utvärderar och dokumenterar era nuvarande behov och processer för att säkerställa att det nya systemet uppfyller kraven. Det är även avgörande att involvera nyckelintressenter och användare i planerings- och implementeringsprocessen samt tillhandahålla tillräcklig internutbildning för en smidig övergång.
Vad kostar ett affärssystem?
Kostnaden för ett affärssystem varierar beroende på faktorer som företagets storlek, val av leverantör, val av funktioner och anpassningar. Generellt sett omfattar kostnaden initiala licensavgifter, implementeringskostnader, drifts- och underhållskostnader samt eventuella uppgraderingar och supportavgifter över tid.
Hur vet jag vilket affärssystem som passar min verksamhet bäst?
Det är viktigt att ni noggrant utvärderar era affärsbehov, processer och mål och sedan jämföra de med de funktioner och egenskaper som olika affärssystem erbjuder. Genom att genomföra en detaljera kravanalys och utföra noggranna tester och utvärdering kan ni enklare identifiera det affärssystem som passar er verksamhet bäst.

Vad säger
våra kunder?

Vi arbetar i nära och kontinuerlig kontakt med våra kunder och strävar efter att tillsammans maximera kundens affärspotential.

Boka introduktion

Låt oss snacka effektiva affärssystem

Vi har allt du behöver för att komma igång med din digitala resa. Lämna dina uppgifter i formuläret så återkommer någon av våra specialister inom kort!

*

Känn dig trygg med vårt supportavtal!

Vi erbjuder alla våra kunder möjligheten till att teckna ett supportavtal med oss. Med ett fast pris varje månad har ni möjligheten att ringa och maila till vår support hur mycket ni vill om olika frågor eller om problem som dyker upp.