Adelivery by Appli

Adelivery - Mobilt WMS

Adelivery är Appli's mobila WMS (Warehouse management system) som hjälpt våra kunder med tre gånger så snabb lagerhantering.

Adelivery - effektivare lagerhantering

Adelivery togs fram av Appli, då vi såg ett behov av en enkel administrationslösning för lager- och orderhantering för företag med höga krav på flexibilitet, snabbhet och effektivitet. Tack vare detta, har vi tagit fram en mobil WMS med moduler för processer där administrationen tidigare varit en flaskhals. Vår lösning stöder alla lagerprocesser och integreras sömlöst mot affärssystemen Standard ERP by HansaWorld eller A2 by Appli.

Med ett enkelt användargränssnitt som kan skräddarsys för att möta individuella användares krav, ger Adelivery er lagerpersonal tillgång till den information de behöver för att arbeta mer effektivt och minska risken för misstag. Adelivery kan enkelt och smidigt skräddarsys med anpassade funktioner ifall ni har specifika arbetsprocesser. 

Skillnaden på Adelivery och traditionell lagerhantering?
Tre gånger så snabb!

Med Adelivery hanteras lagerarbete tre gånger så snabbt jämfört med traditionellt tillvägagångssätt. Fysiska pappersplocklistor är ett minne blått och användarna slipper manuell handpåläggning. Med den inbyggda scanningsfunktion minskas antalet felplock när varje individ säkerställs.

Titta själv!

Mobilt WMS med Appli

Integrerat med affärssystemet

Adelivery är skräddarsytt för att fungera perfekt tillsammans med affärssystemen Standard ERP by HansaWorld och A2 by Appli vilket ger en effektiv lagerhanteringsupplevelse.

Handscanner-baserad lösning

All lagerhantering sker genom en handscanner, vilket eliminerar behovet av papper eller datorer, och möjliggör snabb och enkel lagerkontroll direkt på golvet.

Effektiviserad plock- och packprocess

Adelivery optimerar plock- och packningsprocesser genom automatiska arbetsflöden som minskar fel och ökar hastigheten i lagerarbetet. 

Färre lagerfel

Med realtidsuppdateringar i handscannern och direkt koppling till lagersaldon i Standard ERP minskar risken för manuella fel och överlager.

Ökad spårbarhet

Systemet gör det enkelt att spåra artiklar, batcher och serienummer i realtid, vilket ökar kontrollen över varulager och leveranskedjan.

Anpassningsbar och skalbar

Adelivery kan enkelt anpassas efter företagets specifika lagerbehov och skala med tillväxten, vilket gör det till en långsiktig lösning.

Kostnadseffektivt

Genom att minska fel, förbättra lagerprocesserna och automatisera arbetsflöden, sparar Adelivery både tid och pengar åt företaget.

Låt oss hjälpa er med lagerhantering!

Varför Adelivery?

Inleverans

Höj effektiviteten vid inleveransen!

Genom att förse medarbetarna på lagret med en mobilenhet med tillhörande streckkodsläsare ökar effektiviteten vid inleverans av produkter samtidigt som man säkerställer kvaliteten.

Arbetet med Adelivery för inleverans och godsmottag är enkelt: medarbetarna väljer själva om en inleverans skall skapas från en inköpsorder eller om de enbart skall jobba med inleveranser som redan har skapats i affärssystemet. Oavsett val, presenteras informationen direkt i den mobila enheten och medarbetarna behöver aldrig gå till en dator eller skrivare för att hämta nya plocksedlar. Avvikelser i inleveransen kan administreras direkt i enheten. Genom att man verifierar varje plockad artikel eller rad via streckkodsskanning höjs kvaliteten eftersom onödiga felplock minimeras.

Utleverans

Att välja hårdvara till sitt mobila WMS kan vara svårt. Vi går igenom några av för- och nackdelarna mellan olika hårdvaruenheter.

Utleveranserna presenteras direkt i den mobila enheten och medarbetarna behöver aldrig gå till en dator eller skrivare för att hämta nya plocksedlar. Dessutom kan avvikelser vid utleveransen administreras direkt i enheten. Genom att verifiera varje plockad artikel eller rad via streckkodsskanning höjs kvaliteten eftersom onödiga felplock minimeras.

Artikel och Inventering

Adeliverys modul "Vårda Artikel" gör det möjligt för personalen på lagret att lista produktinformation direkt i den mobila enheten. Perfekt för den anställde som inte har tillgång till en dator men behöver snabb åtkomst till artikeldata och möjlighet att justera den direkt på plats.

Modulen "Inventering" möjliggör enkel och kontinuerlig inventering direkt från den mobila enheten. Det kan vara svårt att hålla lagersaldon uppdaterade då inventeringsrutiner ofta är tidskrävande att utföra.

Lagertransaktion och Lageruttag

Det är enkelt att flytta produkter fysiskt på ett lager från A till B - svårare är det att därefter uppdatera affärssystemet i efterhand. Detta gör att informationen i affärssystemet inte stämmer, leveranskvalitén påverkas och dessutom innebär det extraarbete i form av exempelvis extra inventeringar där differenserna mellan verkligheten och affärssystemet uppdagas.

Med Adelivery och modulen "Lagertransaktion" underlättas hanteringen av flytt mellan två lagerställen då flytten sker samtidigt som affärssystemet uppdateras från en mobil enhet med streckkodsläsare. Det medför att affärssystemet alltid är uppdaterat, att leveranskvalitén till kunden ökar och att lageradministrationen blir effektivare.

Våra övriga tjänster

Standard ERP

Standard ERP & A2

Affärssystem

Ett affärssystem kan effektivisera verksamheten genom att integrera olika processer och data, vilket resulterar i ökad produktivitet och bättre beslutsfattande. Ett affärssystem går att skräddarsy efter organisationens behov.

Läs mer om affärssystem

Prestashop

E-handel

En B2B e-handel erbjuder företag möjligheten att automatisera och effektivisera sina inköps- och försäljningsprocesser, vilket kan leda till kostnadsbesparingar, ökad precision och snabbare affärstransaktioner.

Läs mer om e-handelslösningar

Applikationer, tilläggsprodukter och support

Övriga tjänster

Adelivery, Salesman, Leverantörsfaktura, E-fakturering, Leveranshantering, EDI och Business Intelligence är några av våra tjänster och produkter. Låt oss hjälpa dig med din digitalisering!

Läs mer om våra övriga tjänster

Låt oss hjälpa dig med din digitalisering!

Fyll i nedan information så kontaktar vi dig.

Jag godkänner integritetspolicyn.

Vad väntar du på?

Kontakta oss och låt oss prata om er digitaliseringsresa!