nShift

Leveranshantering

nShift är ett molnbaserat verktyg som digitaliserar och automatiserar hanteringen av leveranser.

Introduktion till nShift

Ett smidigt leveranshanteringsflöde från det att orderplocket är färdigt och frakten skall bokas, tills dess att kunden får varorna levererade, är något som alla förväntar sig men som inte alla har idag.

Appli har i flera år arbetat med olika leverantörer av  leveranshanteringsystem, däribland Consignor och Unifaun (tidigare Pacsoft). Från och med 2021 migrerade de två företagen tillsammans med ett par andra branschpartners och blev nShift.

Med Appli's integration mellan affärsystemet Standard ERP by HansaWorld och nShift sköts all fraktbokningshantering direkt i affärssystemet eller i Appli's lagerapp ("MWMS") Adelivery.

Allt på en plattform

Med ett brett utbud av funktioner erbjuder nShift mer än bara fraktbokning.  

Automatiserad fraktbokning

Eliminerar den manuella processen och minskar pappersarbetet.

Spåra försändelsen

Spåra varje steg i leveransen och låt era kunder göra detsamma!

Smidig returhantering

Förenkla returhanteringen för att reducera kostnader och öka kundnöjdheten.

Egna leveranser

Använder ni egna förare? Ge dem de verktyg som de behöver för smidigare hantering.

Rapportering

Spåra varje steg i leveransen och låt era kunder göra detsamma!

Fraktförsäkring

Försäkra dina försändelser utan självrisk.

En molnbaserad leveranshanterings-plattform

1. Ökad hastighet, minskad kostnad

Spara ditt företag tid och pengar genom att automatisera leveransprocessen. Inga fler bortkastade timmar, inga fler dyra snedsteg. nShift gör leveransen friktionsfri från början till slut.

2. Skapa nöjda kunder

Flexibla leveransalternativ, live orderuppdateringar, snabba och enkla returer. Dagens onlinehandlare har skyhöga förväntningar. Vi hjälper dig att möta dem varje steg på vägen.

3. Gör mer med din data

nShift låter dig se och analysera all din data på ett ställe, så att ni kan spåra tariffer och fakturor, få insikt i operatörens prestanda och upptäcka möjligheter till förbättringar var de än befinner sig.

4. Äg "the last mile"

Inget behov av att överlåta kontrollen till en tredje part. Hantera och skräddarsy varje del av din leveransupplevelse, från etikettdesign till textvarningar.

Våra övriga tjänster

Standard ERP

Standard ERP & A2

Affärssystem

Ett affärssystem kan effektivisera verksamheten genom att integrera olika processer och data, vilket resulterar i ökad produktivitet och bättre beslutsfattande. Ett affärssystem går att skräddarsy efter organisationens behov.

Läs mer om affärssystem

Prestashop

E-handel

En B2B e-handel erbjuder företag möjligheten att automatisera och effektivisera sina inköps- och försäljningsprocesser, vilket kan leda till kostnadsbesparingar, ökad precision och snabbare affärstransaktioner.

Läs mer om e-handelslösningar

Applikationer, tilläggsprodukter och support

Övriga tjänster

Adelivery, Salesman, Leverantörsfaktura, E-fakturering, Leveranshantering, EDI och Business Intelligence är några av våra tjänster och produkter. Låt oss hjälpa dig med din digitalisering!

Läs mer om våra övriga tjänster

Låt oss hjälpa dig med din digitalisering!

Fyll i nedan information så kontaktar vi dig.

Jag godkänner integritetspolicyn.

Vad väntar du på?

Kontakta oss och låt oss prata om er digitaliseringsresa!