KUNDCASE

AddBrand

AddBrand

Addbrand tillhandahåller kuvert, med eller utan tryck, till tryckerier och återförsäljare runtom i Skandinavien. Utöver kuvert, besitter de expertis inom tryck och med en bred produktportfölj med allt från kontorsmaterial och papper till större expo-produkter, förser Addbrand de grafiska mellanledet med sina produkter och tjänster.

1950
Grundat
250+
Omsättning MSEK
100+
Anställda

Addbrand levererar varor och tjänster till det grafiska mellanledet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Deras kunder väljer själva om varorna ska levereras utan tryck, eller om Addbrand ska adda ett varumärke och leverera produkten tryckt och klar. Deras vision är att vara den ledande grossisten av trycksaker i Norden.

www.addbrand.se

Faktaruta

  • Namn: Addbrand Sweden AB
  • Grundat: 1991
  • Bransch: Tillverkning & försäljning av profileringsprodukter
  • Marknad: Skandinavien
  • Antal produkter: Kundunika
  • Anställda: 115
  • Omsättning: Ca 300 mkr

Val av affärssystem

Addbrand bedriver sin verksamhet i samtliga Skandinaviska länder, under flera olika företagskonstellationer, där alla företagsverksamheter skall vara integrerade med varandra. Med Standard ERP by Hansaworld möjliggörs detta med en anpassad multiföretagsuppsättning med bland annat integrationer med Scancloud för e-faktureringen och fraktbokning via Unifaun.

Affärssystem

Standard ERP

Fakturahantering

MediusGo

E-faktura

Inexchange

EDI-hantering

Pipechain

Leveranshantering

nShift

WMS

Adelivery

AddBrand Warehouse Application

Utöver affärssystemet har vi på Appli även utvecklat ett helt anpassat lagersystem (AWA, Addbrand Warehouse application) via vår lagerapplikation Adelivery som hjälpt Addbrand att effektivisera deras lagerhantering. Dessutom visualiseras data från AWA på en plockdisplay där det är enkelt att följa leveranser och pågående plock.

Med Adelivery hanteras lagerarbete tre gånger så snabbt jämfört med traditionellt tillvägagångssätt. Fysiska pappersplocklistor är ett minne blått och era användare slipper manuell handpåläggning. Med den inbyggda skanningsfunktionen minskas antalet felplock med upp till 80%.

E-handelslösning

Web2print är systemet som Addbrands återförsäljare erbjuder sina kunder som hjälpmedel, för att enkelt och säkert kunna beställa sina trycksaker direkt i webben. Appli tillhandahåller anpassningar i affärssystemet och integration med e-handelsplattformen åt Addbrand.

Återförsäljaren får en enkel administration av såväl mindre som större konton. Med tydliga bilder på alla produkter med förbestämda redigeringsmöjligheter och volymval minimeras risken för misstag. Slutkunden redigerar och korrläser själv direkt på skärmen och när ordern slutligen går iväg skickas ordererkännande till slutkund med kopia till återförsäljare. Varorna levereras ut till vald leveransadress och fakturan skickas till återförsäljaren som i sin tur fakturerar vidare till slutkund.

Standard ERP

Addbrands implementation av Standard ERP är ett användarsystem som inkluderar: hosting, support, utveckling, konsultation och drift av oss på Appli.

Redovisning

Fakturering

Leverantör

Offert

Inventarier

Inköp

Order

Lager

HAL (anpassningar)

Avancerat Lager

E-post

Webshop & CMS

Wide area network

Prismodulering

Real-time interface toolkit

"Appli ser vi som en stabil partner som stöttar och hjälper oss i vår digitala resa. Under vår relativt korta tid tillsammans med Appli har vi hunnit driftsätta en helt ny webshop där Applis uppgift varit att upprätta effektiva processer i vårt affärssystem. Appli har även hjälpt oss att vidareutveckla våra koncerninterna orderöverföringar, vilket har resulterat i en mycket effektivt process."

Fredrik Hultqvist, IT-chef

Fler kundcase

Fler kundcase

Boka en introduktion

Kontakta oss för att utforska hur vi kan effektivisera och stärka er verksamhet med vår långa branscherfarenhet inom affärssystem, e-handel och digital utveckling.