Storstadsregionerna i Sverige är sedan tidigare bekanta med hemkörningstjänster som Foodora, Wolt och Uber Eats, men dessa tjänster utmanas nu av konceptet med spökrestauranger som alltså nått Sverige. Spökresturanger är, till skillnad från hemkörningstjänsterna, renodlade datadrivna restauranger eftersom du på en spökrestaurang inte kan äta på själva restaurangen – du kan bara få den hemkörd.
Med full fokus på den digitala marknaden istället för fysiska sittningar, är logistiken en utmaning att få ihop, vilket kräver bakomliggande kraft i form tekniska lösningar. Applitron är därför glada över förtroendet att få hjälpa Chef10 med hemsida, webbshop, plattform och bakomliggande affärssystem.
- Arbetet tillsammans med Applitron har bara pågått i ett par månader, trots det har vi gått från idé- och konceptstadie till en fullfjädrad produkt redo för lansering , säger Fabian Wennerbeck, delägare och marknadschef på Chef10.
Med ett integrerat affärssystem och ett adaptivt arbetssätt, skapar denna typ av verksamhet möjlighet att enklare anpassa produktutbudet, och snabbt se vilka rätter som konsumenterna uppskattar. Chef10 vill modernisera den klassiska matlådan med mikrovågsugnens pip som signaturmelodi, för att skapa ett smidigt och bekvämt sätt att få sina kunder att tysta mun.
Är du hungrig och vill du vara först med det senaste? Håll till godo, inom en snar framtid går det att i Göteborgs-regionen att beställa mat som tystar mun!