Applitrons och Addbrands resa började då vi gemensamt gick igenom andra applitronkunders mobila lagerlösningar på plats hos kund. Nu lite drygt tre år senare tar vi äntligen steget och påbörjar projektet som blev något förskjutet på grund av massa andra roliga projekt som kommit i mellan.
”Vi ser med stor förväntan fram emot implementationen av vårt nya lagersystem och inte minst de strategiska fördelar det på sikt kommer skapa för för oss”, säger Fredrik Hultqvist , IT-chef hos Addbrand.
Implementationen kommer att genomföras i olika faser, där den första fasen innebär att lyfta befintlig funktionalitet från den gamla plattformen till den nya och samtidigt implementera ett gäng förbättringspunkter i de befintliga rutinerna. Bland annat logiska flerstegsflöden och skanningsvalidering. Den nya lösningen kommer att bygga på Applitrons mobila lagersystem, Adelivery med integration mot Addbrands affärssystem Standard ERP by HansaWorld.
De kommande faserna kommer att innebära en appifiering av fler funktioner som tidigare enbart har kunnat utföras inloggad i affärssystemet eller annat fast tredjepartssystem. Målet blir att på ett logiskt sätt kunna förenkla bland annat in- och utleveranshanteringen oberoende av vart på lagret som användaren befinner sig, samt att med tvingande rutiner säkerställa lagerhanteringen för att undvika differenser. Detta tillsammans med ett gäng andra spännande funktioner.
”De känns väldigt kul att till slut få sätta i gång med Addbrands nya lagerlösning. Detta projekt har vi väntat på länge och vi ser en stor vinning för kunden med den lösningen som vi kommer att leverera”, säger Sebastian Bergström Kvidén, VD hos Applitron