Hisspitchen – vem är du och vad arbetar du med?
Jag är ägare och VD på IsiCom som numera finns i både Sverige, Norge och Danmark. Jag bor i södra Göteborg med min familj och har två vuxna söner, som idag också arbetar på IsiCom. Somrarna spenderar vi i Göteborgs skärgård på familjens segelbåt och vintrarna gärna i skidbacken.
Hur uppkom idén och behovet till att starta er digitaliseringsresa?
Digitaliseringen är, och har alltid varit, ett måste för att hålla sig aktuell i vår bransch. De olika digitala lösningarna gör att vi fortsätter vara konkurrenskraftiga, effektiva och har varit en nyckel till vår tillväxt genom åren. Sedan starten 2001 har vi drivits av att göra mer och samtidigt bli mer effektiva genom att vara öppna för olika digitala lösningar som supporterar vårt arbetssätt och processer. Vi utvärderar ständigt oss själva och vår verksamhet med målet att möta nya behov på bästa sätt, på IsiCom sitter det tänket i ryggraden.
De digitala lösningarna sträcker sig över alla företagets avdelningar – allt från ekonomiavdelningen med fakturahantering till lagerhantering och olika försäljnings- och marknadskanaler. Under ganska lång tid har vi varit mer eller mindre samma personalstyrka, men lyckas ändå producera mer för varje år. Det hade inte varit möjligt utan dessa lösningar. Ligger inte vi i framkant blir vi omsprungna av våra konkurrenter – att leverera snabbt, vara nytänkande och ständigt aktuella är en av våra största styrkor.
Vad har Applitron hjälpt er med?
Applitron har varit vår IT-partner med sedan IsiComs start, och levererat både affärssystem, hosting och plattformar till oss i takt med att nya behov uppkommit under dessa tjugo år. Under vår resa har vi arbetat tätt ihop och Applitron har hjälpt oss att anpassa vårt affärssystem och webbplattform på bästa sätt för just vår verksamhet, våra kunder och leverantörers behov. Applitron har också öppnat upp nya möjligheter och kommit med förslag på förbättringar som de implementerat i vår verksamhet – tillexempel för att effektivisera vår lagerhantering med hjälp av appen Adelivery.
Vad ser du som nästa steg i er digitaliseringsresa?
Nästa steg är att fortsätta utveckla vår webbplattform till generation 2.0 med mer fokus på innehåll och produkt. För oss är plattformen inte bara en traditionell försäljningskanal, utan också en sida för våra kunder att hitta information, ta del av nyheter och på olika sätt interagera med oss och vårt produktutbud. Vi ser också att EDI hantering kommer mer och mer som krav från våra kunder, vilket vi kommer fortsätta implementera för att kunna möta marknaden på bästa sätt.
Fem snabba:
Kaffe eller Te
Båda! Kaffe på morgonen och te på kvällen
Morgonmänniska eller Kvällsmänniska
Padel eller Tennis
Serie eller Film
Hemmakväll eller Utekväll