Förenkla er orderadministration genom integrerad säljapp!
Är du säljare och känner att du alltid är på språng? När skall du egentligen hinna lägga in dina kundordrar i affärssystemet? Tänk om du hade haft en app i din mobil där du enkelt hade kunnat lägga in ordrar och fått in dem i affärssystemet omgående utan att sitta ner vid en dator?
Integrerad säljapp
Att ha en säljapp som är integrerad mot ett affärssystem är ett fantastiskt verktyg för företag av alla storlekar och branscher. Det finns flera fördelar med en sådan integration, vilket gör det till en värdefull investering för företagets framgång. Vår säljapplikation, "Salesman", är integrerad mot affärssystemet Standard ERP by HansaWorld och är ett webbaserat säljverktyg för säljare som vill registrera kundordrar utan att behöva åtkomst till affärssystemet via datorn. Salesman har ett webbaserat gränssnitt med "one page check-out"-funktionalitet och en mobil först-strategi, vilket innebär att säljare främst arbetar från en mobil eller surfplatta ute hos kunden. Genom det anpassade webb-API:et kan säljaren enkelt skapa order för olika kunder och få realtidsinformation om tillgängliga artiklar, kundpriser, lagersaldon och annan relevant data. Ordern registreras omedelbart i affärssystemet när den skapas i Salesman. Förutom att skapa order kan säljaren även granska order- och fakturahistorik för att säkerställa korrekt kundstatus direkt i appen.
Vilka företag lämpar sig Salesman för?
Salesman är främst riktad till företag som har säljare som arbetar ute på fältet. Det kan vara säljare som arbetar mot butiker med en shop-in-shop lösning, säljare som arbetar utomhus eller i andra miljöer där en bärbar dator inte är praktisk att använda. En annan fördel med att använda Salesman är att säljarna inte behöver ha full åtkomst till affärssystemet utan i stället lägger de in ordrarna via applikationen och direkt skickas ordrarna in i affärssystemet där mer administrativt lämpade personer tar över. Genom att ha säljappen integrerad mot affärssystemet ökar produktiviteten och effektiviteten hos säljteamet. Genom att eliminera behovet av att växla mellan olika system för att få åtkomst till information kan säljarna fokusera på att bygga relationer med kunder och öka försäljningen. Dessutom kan automatisering av rutinuppgifter, såsom att skapa och uppdatera kundregister och försäljningsorder, spara tid och minska risken för fel.
Skapa en bättre kundupplevelse
Slutligen främjar Salesman till en sömlös kundupplevelse. Genom att ha tillgång till kundens historik, preferenser och tidigare köp kan säljteamet skräddarsy sina erbjudanden och rekommendationer för att bättre möta kundens behov och önskemål. Detta leder till ökad kundnöjdhet och lojalitet, vilket i sin tur resulterar i återkommande affärer och positiva rekommendationer till andra potentiella kunder. Sammanfattningsvis är integrationen av en säljapp med ett affärssystem en värdefull resurs för företag som strävar efter att öka sin försäljningseffektivitet, förbättra kundupplevelsen och maximera lönsamheten. Genom att ge säljteamet verktygen de behöver för att arbeta mer effektivt, kan ni som företag skapa en konkurrensfördel och uppnå långsiktig framgång på marknaden.
Går ni i tankarna på att digitalisera er säljprocess? Boka ett möte med mig redan idag!
MOBILE ONLY
Publicerad av
Sebastian Bergström
Kategori
Guider